وبلاگ

سیم افشان و کاربرد آن

سیم های افشان و کاربردهای آن

سیم افشان چیست و چه کاربردی دارد؟سیم‌های برق انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها سیم‌افشان می باشد. باید بگوییم سیم‌افشان از تعداد زیادی رشته‌های هادی نازک ساخته شده است که انعطاف پذیر می باشند و از جنس مس نیز هستند.این سیم تک رشته ای هادی است و از عایق آمیزه پلیمر PVC نوع C پوشیده شده است. سیم افشان نسبت به سیم مفتول انعطاف بیشتری دارد. به همین دلیل در کاربردهایی که نیاز است سیم حرکت کند، از سیم‌های افشان استفاده می‌شود.

سیم‌های افشان دارای انواع مختلفی هستند. مدل‌های مختلف این نوع سیم با توجه به هادی موجود در آن شناخته می‌شود. در واقع سیم‌های افشان استاندارد باید هادی از جنس مس داشته باشند. اما در بازار سیم‌هایی با هادی مسی، آلومینیومی و آلومینیوم پوشش با مس وجود دارد. برخی دیگر از سیم‌ها نیز با هادی درونی آهنی ساخته می‌شوند. نوع فلز به کار رفته برای تولید هادی سیم در مقاومت آن تأثیرگذار است.
سیم‌های افشان برای نصب ثابت به عنوان سـیم‌های رابط در داکت‌های زیرزمینی، ماشین آلات و تابلوهای فرمان که به انعطاف پذیری زیادی نیاز دارند به کار می روند. قرارگیری مسـتقیم این نوع سـیم‌ها بر روی سینی‌های کابل، کانال‌هـا یا مخازن مجاز نیست ولی قرارگیری در داخل لوله و زیر گچ مجاز می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در رابطه با سیم  های افشان در صنعت سیم و کابل وجود دارد این است که محصول اصلی خریداری شود.معیار اصلی برای شناخت سیم‌  های افشان استاندارد، مقاومت هادی است. جنس هادی سیم های استاندارد معمولا از فلز مس و فلز آلومینیوم است. در سیم‌های غیر استاندارد خلوص مس کمتر از حد استاندارد است. حتی ممکن است در آن‌ها به جای مس از CCA استفاده ‌شود.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت سیمیا مراجعه کنید و همچنین برای مشاهده ی محصولات ( سیم های افشان در فروشگاه ثامن میتوانید به فروشگاه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *